صفحات

دیباچه

مادران پارک لاله/اسلو(حامیان مادران عزادار ایران/اسلو)در تاریخ سوم بهمن 1388 در اسلو برای حمایت و همراهی با مادران ایرانی شکل گرفت و تا امروز با همه ی فراز و فرودهای خود و تا روز تحقق خواست مادران پارک لاله در ایران ادامه خواهد یافت

بیانیه مشترک حامیان مادران پارک لاله - اسلوبمناسبت بازگشایی مدارس در ایران شنبه ۲۲.۰۹.۲۰۱۲






امروز اول مهرماه ، روز بازگشایی مدارس در ایران . شاگردان در کلاس منتظر معلم خود و معلم در زندان به شاگردان اش می اندیشد که صلح را چه گونه خواهند نوشت و با این همه بی عدالتی چه گونه در صلح و آرامش زندگی خواهند کرد .



معلمان از فداکارترین و کم توقع ترین اقشار جامعه هستند و تنها به خاطر رسیدن به خواسته های اولیه خود ازقبیل شرکت در جلسات صنفی و برخورداری از حق و حقوق در خور یک معلم و برای یک زندگی ساده و شرافتمندانه به بند کشیده شده اند .

و با فشار روانی و اقتصادی با قطع حقوق و مزایا ، خانواده های آنان نیز مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند .


خواسته ها ی ابتدایی معلمان ، متاسفانه ، منجر به صدور احکام قضایی سنگین برای شمار زیادی از آنان شده و حتی تنی چند از این فعالان حکم اعدام و یا حبس های طولانی مدت دریافت کرده اند وبرخی دیگر نیز شرایط سختی را در زندان سپری می کنند.

شغل معلمی در جامعه از احترام والایی برخودار است و معلمان نقش بسزایی در تعلیم و تربیت فرزندان ایران دارند و مادران ایرانی که به تعلیم و تربیت کودکان اهمیت بسیاری قائل هستند همواره خود و جامعه را مدیون معلمان می دانند .



از این رو ما حامیان مادران پارک لاله - اسلو ، پشتیبانی و حمایت خود را از همه ی معلمان ایرانی ، به ویژه معلمان در بند اعلام می داریم و در روز پنجم اکتبر ، برابربا سیزدهم مهر، که از سوی سازمان جهانی یونسکو، روز جهانی معلم نامگذاری شده است ، هم صدا با مردم آزادیخواه جهان صدای معلمان در بند ایرانی می شویم .



ما در چارچوب سه خواسته ی همیشگی خود از معلمانی که در زندان هستند ، معلمانی که تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار دارند و معلمانی که حکم شرم آور اعدام برای آنان صادر شده است ، حمایت می کنیم و می گوییم :

احکام اعدام معلمان را لغو کنید !

معلمان زندانی را آزاد کنید !

آمران و عاملان نقض حقوق بشر و اعدام معلمان از جمله فرزاد کمانگر باید محاکمه شوند .



حامیان مادران پارک لاله - اسلو