صفحات

دیباچه

مادران پارک لاله/اسلو(حامیان مادران عزادار ایران/اسلو)در تاریخ سوم بهمن 1388 در اسلو برای حمایت و همراهی با مادران ایرانی شکل گرفت و تا امروز با همه ی فراز و فرودهای خود و تا روز تحقق خواست مادران پارک لاله در ایران ادامه خواهد یافت

مروری بر روند اصلاحات از خرداد 76 تا اسفند 89


"آتش شعله http://www.madaraneparklale.com/2011/03/76-89.htmlبرکش، شعله دم فرو مکش"
"آنچنان بسوز، آنچنان بسوز، که برپا کنی بس، روشنی در دل ما"
امسال چهارشنبه سوری در شرایطی برگزار شد که بحران های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری از کشورهای جهان و ایران را فرا گرفته است. در کشورهایی همچون تونس، مصر، لیبی، مراکش، الجزایر، بحرین، کویت و حتی عربستان اعتراض های مردمی حکومت ها را دچار چنان ترس و وحشتی کرده است که هر کدام حاضر شده اند تن به اصلاحاتی نیم بند دهند تا بتوانند حکومت خود را از فروپاشی نجات دهند. در کشور ما ایران نیز حکومت این شیوه را از سال ها پیش شروع کرده و تلاش می کند با این شیوه به نوعی مبارزات مردم را مهار کند.
جمهوری اسلامی در دوران خاتمی این تغییرات را به مرحله آزمایش گذاشت و دید که مردم و جوانان با چه شور و عشقی خواهان تغییرند و حاضرند حتی با حفظ وضعیت موجود، شرایط بهتری را برای زندگی شان رقم زنند، ولی چون ذات حکومت با هیچ تغییری موافق نبود، این طرح با شکست مواجه شد و حتی برای مهار مردم و روشنفکران، دست به فجایعی از جمله راه اندازی قتل های زنجیره ای و حمله به کوی دانشگاه زد و تعداد زیادی از دانشجویان را برای سال ها به زندان انداخت و یا سر به نیست کرد. خاتمی هم که با اساس حکومت مشکلی نداشت، مانند نیرویی خنثی، مردم را از خود نا امید کرد.