صفحات

دیباچه

مادران پارک لاله/اسلو(حامیان مادران عزادار ایران/اسلو)در تاریخ سوم بهمن 1388 در اسلو برای حمایت و همراهی با مادران ایرانی شکل گرفت و تا امروز با همه ی فراز و فرودهای خود و تا روز تحقق خواست مادران پارک لاله در ایران ادامه خواهد یافت

حرکت مسالمت آمیز باید دو طرفه باشد

روزآنلاین (فرشته قاضی) : حامد سحابی، فرزند عزت الله سحابی و برادر هاله سحابی در مصاحبه با "روز" اعلام کرد: "ما خواهان بررسی و شناسایی عوامل و مسببین جان باختن هاله هستیم و بر این موضوع به عنوان حداقل حق خانوادگی مان اصرار داریم".
همزمان حبیب الله پیمان، عضو شورای فعالان ملی- مذهبی و ازنزدیکان خانواده سحابی اعلام کرد که "اگر هاله به خاطر دردست داشتن عکس پدرش مورد هجوم وحمله فیزیکی وروانی وضربه شوک آور قرار نمی گرفت اکنون در میان مابود".
هاله سحابی در جریان تشییع پیکر عزت الله سحابی جان باخت و شاهدان عینی به "روز" گفتند که برخوردهای ماموران امنیتی و انتظامی در جریان تشییع پیکر آقای سحابی، عامل جان باختن هاله سحابی بوده است.
رسانه های حکومتی اما مدعی شدند که خانم سحابی بر اثر ایست قلبی ساده درگذشته است.
حامد سحابی که هنگام جان باختن خواهرش، تابوت پدر را بر دوش داشته به "روز" می گوید: ضایعه بسیار دردناکی برای خانواده ما است و ما مسلما خواهان این هستیم که عوامل و مسببین این ضایعه شناسایی شوند و بررسی شود که آیا این مساله با قصد و غرض قبلی صورت گرفته یا اینکه به دلیل تشنج و درگیری که به وجود آمد اتفاق افتاده است.
او توضیح میدهد: ماخواهان برگزاری مراسم تشییع جنازه عادی برای پدرم بودیم با دستگاهها و ارگان های رسمی دولتی هم هماهنگ و توافق شان را جلب کرده بودیم. میخواستند قضیه تحت کنترل آنها انجام پذیرد و پذیرفتیم. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و برخلاف توافق هایی که شده بود رفتار کردند. حال باید دید کوتاهی هایی صورت گرفته یا اینکه با قصد و غرض قبلی به این صورت درآمد. ما نسبت به این موضوع به عنوان حداقل حق خانوادگی مان اصرار داریم و خواهان بررسی مساله هستیم.
از او درباره نحوه جان باختن هاله می پرسم؛ می گوید: من زیر جنازه پدرم بودم، داشتم تابوت پدرم را حمل میکردم که خبر دادند هاله افتاده و وقتی به او رسیدم وضعیت نابسامانی داشت. اما از نظر پزشکی دقیقا نمی توانیم بگوییم چه اتفاقی افتاد که منجر به فوت هاله شد همین قدر میدانیم که تشنج و درگیری بین ایشان و نیروهایی که آنجا حضور داشتند به وجود آمده بود و متعاقب این درگیری این اتفاق افتاده اما اینکه عامل اصلی چه بود نیاز به بررسی و کالبد شکافی داشت که با توجه به شرایط موجود و مسائلی که وجود داشت ما ترجیح دادیم هاله را به خاک بسپاریم تا درگیریها کاهش پیدا کند وگرنه ممکن بود باز درگیریهایی صورت بگیرد و ضایعات بیشتری به وجود آید